KATALOG KSIĘGOZBIORU FILII NR 11 Przeszukiwanie po indeksie: autorskim (osobowym) tytułowym tematycznym fragment z tytułu ksiażki pełnotekstowym (w całym opisie) serie Wyświetlonych: 10205 opisów Znaleziono 3 pozycje w odpowiedzi na pytanie: Charbicka, Magdalena. Filia nr 11 Dziecko z zespołem Aspergera AUTOR:Charbicka, Magdalena.POZ/ODP:Magdalena Charbicka. ADRESWYDAWNICZY:Warszawa : Difin, 2015. SERIA:Engram HASŁA:Dziecko z zespołem AspergeraDziecko z zespołem Aspergera - nauczaniePoradniki OPISFIZYCZNY:143 s. : il. ; 23 cm. SYGNATURA:61 KOD KRESKOWYINWENTARZ:11100047391347391 ODBIORCY:Poradnik dla osób pracujących z dzieckiem z zespołem Aspergera. TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Od Autorki: Wczesna diagnoza oraz dobrze prowadzone oddziaływania edukacyjno-terapeutyczne dają dzieciom z zespołem Aspergera szansę na lepsze funkcjonowanie, samodzielność, sukces w życiu. Zwrócenie uwagi na podkreślane trudności i ograniczenia, a także propozycje rozwiązań w klasie mogą pomóc nie tylko dziecku, ale również nauczycielowi. Brak wsparcia ze strony środowiska może utrudniać im osiąganie sukcesów edukacyjnych, a brak zrozumienia ze strony nauczycieli może znacząco wpływać na ich samoocenę oraz zachowanie. SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>Zamiast wstępuRozdział 11.1. Problemy diagnostyczneRozdział 22.1. Charakterystyka dziecka z zespołem Aspergera2.2. Mowa i język dzieci z zespołem Aspergera2.3. Strategie terapeutyczne wspomagające rozwój komunikacji2.4. Kontakty społeczne i relacje z rówieśnikami2.5. Strategie terapeutyczne w kształtowaniu kompetencji społecznychZałączniki do rozdziału 22.6. Nietypowe zainteresowania i stereotypowe wzorce zachowań2.7. Strategie ułatwiające radzenie sobie z obsesyjnymi zainteresowaniami i stereotypiamiRozdział 33.1. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci z zespołem Aspergera3.1.1. Motoryka duża i koordynacja wzrokowo-ruchowa3.1.2. Zaburzenia percepcji dotyku i innych zmysłów3.2. Strategie terapeutyczne związane z zaburzeniami sensoryczno-motorycznymiRozdział 44.1. Zaburzenia współwystępujące w zespole Aspergera4.2. Pomoc terapeutyczna w niwelowaniu trudności współwystępujących4.2.1. Funkcjonowanie dziecka w szkole, usprawnianie zaburzonych funkcji4.2.2. Systemy motywacyjne i kontrakty dla uczniów z zespołem Aspergera UWAGI:Bibliogr. s. 135-143. DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: W INNYCH PLACÓWKACH KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? Filia nr 11 Integracja sensoryczna przez cały rok AUTOR:Charbicka, Magdalena.ADRESWYDAWNICZY:Warszawa : Difin, 2017. SERIA:Engram TEMATYKA:Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznejIntegracja sensorycznaPoradnik FORMAGATUNEK:Książki. Poradniki i przewodniki. DZIEDZINA:Psychologia POWSTANIE DZIEŁA:2017 r. OPISFIZYCZNY:159 stron : ilustracje, fotografie ; 23 cm. SYGNATURA:159.9 KOD KRESKOWYINWENTARZ:11100052454752454 ODBIORCY:Nauczyciele. Rodzice. Studenci. Poradnik dla studentów kierunków pedagogicznych, psychologicznych itp., rodziców, nauczycieli wychowania przedszkolnego i klas szkolnych, specjalistów prowadzących zajęcia indywidualne oraz terapeutów integracji sensorycznej. TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>W publikacji zawarte zostały definicje, podstawy teoretyczne założeń integracji sensorycznej oraz opisy charakteryzujące podstawowe systemy zmysłowe. Dużą część książki stanowią propozycje zabaw, historii, pomysły do wykorzystania zarówno przez rodziców w domu, jak i przez nauczycieli przedszkoli czy profesjonalistów zajmujących się na co dzień terapią. Uzupełnieniem książki są tabelki pomagające określić poziom funkcjonowania naszego dziecka. SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>WstępRozdział I. Czym jest integracja sensoryczna?1. Co i dlaczego musi być zintegrowane w senso(moto)ryce?2. Czym są zmysły i jak funkcjonują3. Znaczenie układu dotykowego i czucia głębokiego4. Jaki wpływ na nasze funkcjonowanie ma zmysł równowagi?5. Układ przedsionkowy a rozwój mowy6. Jak układ przedsionkowy wpływa na trudności szkolne dziecka?7. Zmysł wzroku – narząd niesamowity8. Zmysł słuchu, czyli magia dźwięków9. Do czego potrzebny nam zmysł węchu?10. Smak – zmysł dający wiele przyjemnościRozdział II. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego1. Czym są zaburzenia przetwarzania sensorycznego?2. Zaburzenia dyskryminacji sensorycznej (zaburzenia różnicowania sensorycznego)3. Zaburzenia motoryczne o bazie sensorycznejRozdział III. Terapia integracji sensorycznej1. Terapia integracji sensorycznej2. Narracja w terapiiRozdział IV. Integracja sensoryczna przez cały rok1. Jak wspomagać integrację sensoryczną przez cały rok2. Wspieranie integracji sensorycznej u małego dziecka3. Integracja sensoryczna w zgodzie z naturąSłownik pojęć stosowanych w terapii, dotyczący sprzętu terapeutycznegoZałączniki UWAGI:Zawiera załączniki. Bibliografia, netografia na stronach 155-158.Oznaczenia odpowiedzialności: Magdalena Charbicka. DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: W INNYCH PLACÓWKACH KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? Filia nr 11 W objęciach natury : program edukacyjno-terapeutyczny AUTOR:Charbicka, Magdalena.POZ/ODP:Magdalena Charbicka, Maria Raszewska.ADRESWYDAWNICZY:Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2009. HASŁA:Dziecko niepełnosprawne umysłowo - nauczanieDziecko niepełnosprawne umysłowo - rehabilitacjaProgramy nauczania dla szkół specjalnych OPISFIZYCZNY:63 s. : il. kolor. ; 24 cm. SYGNATURA:37 B KOD KRESKOWYINWENTARZ:11100038417238417 TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Dostęp wielu dzieci niepełnosprawnych do naturalnych źródeł i sił napędowych ludzkiego rozwoju jest z wielu powodów (nie tylko zdrowotnych) poważnie ograniczony. Opracowany przez Magdalenę Charbicką i Marię Raszewską program "W objęciach natury" stanowi znakomite wypełnienie tej luki. W programie realizowanym przez Autorki uczestniczyły dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz dzieci z autyzmem (a więc takie, które rzadko zmotywowane są do spontanicznego podejmowania celowej aktywności). Publikacja obejmuje trzy części i zawiera dokładny opis programu. W pierwszej zostały wyszczególnione cele programu. Druga część, poświęcona jest opisowi zastosowanych przez Autorki środków dydaktycznych tj. żywiołom, materiałowi przyrodniczemu oraz aromaterapii. Szczegółowy opis zabaw prowadzonych z wykorzystaniem tych środków został zamieszczony w części trzeciej.Publikacja zawiera również scenariusze zajęć prowadzonych przez Autorki z dziećmi autystycznymi i głębiej upośledzonymi umysłowo. Praca może stanowić cenne źródło inspiracji nie tylko dla nauczycieli przedszkoli specjalnych, ale również dla wielu rodziców dzieci niepełnosprawnych. UWAGI:Bibliogr. s. 61. DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? WYDRUK KATALOGÓW >ZAZNACZ WSZYSTKIEODZNACZ WSZYSTKIE